삼성 SSD RMA (미국) 방법
이번에 860Pro 제품을 아마존을 통해 구매하면서 알아본 미국 RMA 방법입니다.
일반적인 타 회사의 RMA방식과 거의 동일합니다.
1) Help 이메일을 통해 양식대로 RMA 번호 요청
2) 이메일 접수후 24시간 이내 서비스 티켓번호 (RMA번호 및 발송할 주소) 전달
3) RMA 티켓번호를 포함하여 제품 포장
4) 이메일에 언급된 주소로 국제택배 발송
이메일은 'samsungmemory@livehelpnow.net' 을 이용하시면 되고, 필요한 양식은 아래와 같습니다.
양식은 생각보다.. 까다롭습니다;
1) Company Name (If Applicable): <b>(회사 이름 / 선택사항)</b>
2) Name (First, Last): (영문 이름)
3) Full Address (PO box is NOT accepted): (영문 주소 우체국 사서함 불가)
4) Email: (이메일 주소)
5) Phone Number: (전화번호)
6) Product Number: (제품번호/모델명)
7) Serial Number (Located on the label on the bottom of the SSD.): (제품 시리얼번호)
8) Detailed Reason for Repair: (제품 RMA요청 사유)
9) Troubleshooting Performed: (문제 해결을 위해 시도한 방법)
10) Computer Specifications (Please provide any system information if available): (컴퓨터 정보)
11) Bill of Sale (Invoice or Receipt must be in an JPEG image file format or PDF. Please do not paste but attach it to your reply email): (제품 영수증, JPG파일 또는 PDF 로 이메일상 첨부)
12) Photo of the Label on the SSD for verification (not the packaging. Please do not paste but attach it to your reply email) (RMA를 요청할 SSD 라벨 사진, 이메일 파일로 첨부)
13) Please write YES in this field to denote that you have accepted our warranty terms and conditions (Listed Below): (I accept the following conditions.)
Please note:
1) Update ticket with requested info and attachments.
2) Proof of Purchase (PoP) required for customers outside the US and Canada, though we may ask for it from US and Canadian customers in some situations. Without PoP, we will use the unit's manufacturing date.
3) Email confirmation with service ticket number will be provided typically within 24 business hours of receiving your request, not including weekends or holidays.
4) Customers are responsible for shipping the SSD to our Service Center and will receive an address to ship the unit to in the confirmation email. Customers outside the US and Canada must include a pre-paid return label in the package with the unit. Customers within the continental US may be offered an accommodation at time of request.
5) The full warranty policy is found here: http://www.samsung.com/semiconductor/minisite/ssd/support/warranty.html
6) Please make sure to include only the unit for repair, do not include any accessories (cables, adapters, screws, manuals, etc). Any accessories or original packaging will be discarded and will not be returned.
7) Please note repair procedure wipes any data on the SSD. Please make sure to have your data backed up before sending in the drive.
8) If your unit cannot be repaired, following Samsung Policy, If the unit was manufactured within 90 days, based on the manufacture date, or purchased within 90 days and you provided us with the proof of purchase, Samsung will attempt to send you a new unit. Outside 90 days, Samsung will replace your unit with only a re-certified unit, which is guaranteed to work as well as a new unit.
뭐 나머지 영문 내용은 요약하면...
1) 필요한 증명서류는 이메일의 첨부파일로 첨부하십시오.
2) 미국 및 캐나다 이외 지역의 고객은 구매증명서(PoP)가 필요합니다. 없는경우 생산단위로 서비스가 처리됩니다.
3) 서비스 티켓번호(RMA 번호)가 포함된 이메일은 주말/공휴일을 제외한 요청접수 후 24시간내 제공됩니다.
4) 고객은 SSD를 서비스센터로 운송할 책임이 있고, 이메일에 배송할 주소를 받습니다. 미국 및 캐나다 이외의 지역 고객은 선불로 상품을 발송해야 합니다.
5) 보증에 대한 내용은 아래를 참고하십시오
6) 수리할 제품만 발송하십시오. 케이블, 어뎁터, 나사, 설명서가 포함될경우 폐기되며, 반환되지 않습니다.
7) 수리시 SSD에 모든 데이터는 삭제됩니다
8) 구매일로부터 90일 이내에는 새 제품이 제공되며, 이후에는 리버피시 제품으로 제공됩니다.
정도 입니다....
추가로, 배송비에 관한 내용은 왕복 국제운송료를 RMA를 신청하는 사용자가 지불해야 한다고 합니다.
즉 선불로 국제택배를 보내고, 상품 안에 다시 받을 수 있도록 계산된 선불 리턴 라벨을 첨부해야 한다고 하네요.
왕복국제운송료는 못해도 7~8만원이 될터이니.... 허허..;;
한가지 특이한건 미국은 90일이내인 경우에만 새제품으로 교체가 되고, 이후에는 흔히 말하는 리버피시 제품으로 교체됩니다.
그리고... 예내들 답변이 무지막지하게 느립니다 ㅠ.
한국 시간으로 2월 3일에 문의를 하였는데... 2월 9일에 답변이왔네요.
* 해당 내용은 게시글 작성 시점의 답변 정보를 기준으로 작성 되었으며, 실제 RMA를 요청할 경우 방법을 다시한번 확인 하시기 바랍니다 *
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